וקנין מספר על הפעילות התורנית בבית הכנסת שבכנסת ישראל

לפני עשרים שנה היינו מניין אחד והיינו מתפללים בחדר סיעת ש"ס. היום ב"ה יש שלושה מניינים ואצלנו יש גם מניין בסיעה עם דבר תורה שלי שאני מוסר
עמית דניאל No Comments on וקנין מספר על הפעילות התורנית בבית הכנסת שבכנסת ישראל

בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר שוחח עמו הרב הלא רשמי של כנסת ישראל הלא הוא יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק וקנין • האם יש השפעה לכל נושא היהדות בכנסת? • ומה יש לו עם זועבי?

לפני עשרים שנה היינו מניין אחד והיינו מתפללים בחדר סיעת ש"ס. היום ב"ה יש שלושה מניינים ואצלנו יש גם מניין בסיעה עם דבר תורה שלי שאני מוסר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר שוחח עמו הרב הלא רשמי של כנסת ישראל הלא הוא יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק וקנין.

וקנין סיפר על ההבדלים במניינים לפני 20 שנה לבין היום "לפני עשרים שנה היינו מניין אחד והיינו מתפללים בחדר סיעת ש"ס. היום ב"ה יש שלושה מניינים ואצלנו יש גם מניין בסיעה עם דבר תורה שלי שאני מוסר. אני מוסר גם דבר תורה בבית הכנסת משתתפים שם חכי"ם רבים ביניהם גם ח"כ אייכלר ועוד. בערבית יש לפחות מנין אחד. לפעמים שיש הצבעות ואנחנו לא יכולים ללכת לבית הכנסת אנחנו עושים עוד מניין".

על ההשפעה של כל נושא היהדות בכנסת אומר "אנשים במשך הזמן התחזקו ושאלו שאלות ועשו אזכרות לקרוביהם בבית הכנסת. לפני עשר שנים שראינו שיש מגמת עליה בבית הכנסת עשינו שיפוץ". טוקר התעניין האם יש גבאי או מי שדואג לבית הכנסת בהיבטים השונים ווקנין השיב "יש גבאי שאחראי על זמני התפילות ועל הסעודות בראשי חודשים שעל זה אנחנו לא מוותרים. בט"ו בשבט מזמינים את הרבנים הראשיים שמגיעים".

וקנין מספר שיש משהו עליו הוא מתעקש לשמור בבית הכנסת: "אני חושב שאסור לדבר בפלאפון בבית הכנסת. בכלל צריך כולם לקבל על עצמם לא לדבר בפלאפון ובכלל לא לדבר בבתי כנסת. אם אנחנו רוצים שבית המקדש יבנה נקבל עלינו את הקבלה הזו. זה החורבן הכי גדול שלנו. בא נכבד את בית המקדש מעט והקב"ה ישרה עלינו קדושה ממרום ויבנה את בית המקדש במהרה בימינו."

לסיום, טוקר בירך את ח"כ וקנין שבתור יו"ר וועדת האתיקה ישעה את ח"כ חנין זועבי כמה שיותר. מה וקנין ענה? האזינו:



0 תגובות